Aöf Bilgi

AÖF NEDİR?
Açıköğretim Fakültesi,1982 yılında kurulmuş olan ve Uzaktan eğitim metoduyla öğrencilerine hizmet veren bir fakültedir.
Kendi ikamet ettiği ilde üniversite kazanamayıp farklı illerde okuma imkanı olmayan, hatta örgün olarak üniversite okumaya fırsatı olmayan Türk vatandaşlarının imdadına koşan bir sistemdir.Tüm Türkiye’de hizmet veren açıköğretim fakültesi, bunun yanı sıra KKTC, Türki Cumhuriyetler ve Batı Avrupa’da da Türk vatandaşlarımıza hizmet sunmaktadır.
Açıköğretim Fakültesi bulunan üniversiteler:
-İstanbul Üniversitesi (Auzef)
-Anadolu Üniversitesi (AÖF)
-Atatürk Üniversitesi (Ata-AÖF)

2016/2017 AÇIKÖĞRETİM KAYIT TARİHLERİ GÜZ DÖNEMİ İÇİN
* Kayıt Türü: - ÖSYS Yeni Kayıt: 25 Ağustos 2016 Perşembe - 03 Eylül 2016 Cumartesi tarihleri arasında yapılacak. Mazeretli Kayıt Tarihi 03 Eylül 2016 Cumartesi.
* İkinci Üniversite: 31 Ağustos 2016 Çarşamba - 09 Eylül 2016 Cuma tarihleri arasında yapılacak Mazeretli Kayıt Tarihi 09 Eylül 2016 Cuma.
YENİ KAYIT
- Ek Yerleştirme
- Dikey Geçiş
- Yatay Geçiş
19 Eylül 2016 Pazartesi - 24 Eylül 2016 Cumartesi tarihleri arasında yapılacaktır. Mazeretli Kayıt Tarihi 24 Eylül 2016 Cumartesi'dir.
KAYIT YENİLEME EKLE/SİL
- Açıköğretim
- İktisat
- İşletme
26 Eylül 2016 Pazartesi - 07 Ekim 2016 Cuma tarihleri arasında yapılacaktır. Mazeret Kayıt Tarihi 07 Ekim 2016 Cuma'dır.
AÖF SINAV TARİHLERİ / 2016-2017
Güz Dönemi Ara Sınavı: 26 - 27 Kasım 2016
Güz Dönemi Dönem Sonu Sınavı: 14 - 15 Ocak 2017
Bahar Dönemi Ara Sınavı: 15 - 16 Nisan 2017
Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı: 27 - 28 Mayıs 2017
2016-2017 Öğretim Yılı Tek Ders Sınavı: 15 Temmuz 2017
AÇIKÖĞRETİM YENİ KAYIT NASIL YAPILIR?
Anadolu Üniversitesinin merkezi açıköğretim sistemine göre öğretim yapan Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakültelerinin önlisans ve lisans programlarına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir.
YGS puan türlerinin en az birinden, 150 ve daha yukarı puan almış olanların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sisteminin (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bir programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.
Meslek Liselerinden Mezun Olanlar İçin Yeni Kayıt
Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olacakların/olanların istedikleri takdirde, bitirdikleri programın devamı niteliğinde veya buna yakın programların uygulandığı meslek yüksekokulları ile açıköğretim önlisans programlarına sınavsız olarak yerleştirilme işlemleri de yine ÖSYS başvuru ve tercih işlemleri kapsamında yapılmaktadır.
Bu nedenle mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından ve İmam Hatip Liselerinden mezun olacak/olan adayların Açıköğretim Fakültesinin önlisans programlarına sınavsız yerleştirilme işlemleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi’ne (ÖSYM) başvurmaları gerekmektedir.
ÖSYM’nin www.osym.gov.tr internet adresinden 2016 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) başvuru işlemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.
AÇIKÖĞRETİM LİSE KAYITLARI NASIL YAPILACAK?
Yeni Kayıt tarihleri, Açık Öğretim Lisesi resmi web sitesinde yayınlanan iş takviminde belirtilen tarihler arasında başvuru şartlarını taşıyan vatandaşlarımız, Açık Öğretim Lisesine Yeni Kayıt yaptırabilirler. Açık Öğretim Lisesi Yeni Kayıt işlemleri tüm Halk Eğitimi ve Mesleki Eğitim Merkezlerince yapılmaktadır. Yeni kayıt için aşağıda sıralanan evrakları tamamlayanlar ilan edilen Yeni Kayıt tarihleri arasında bölgelerinde bulunan en yakın irtibat bürosuna başvurarak kayıtlarını yaptırabilirler. Yeni Kayıt işlemleri için aşağıda sıralanan 3 adımı takip ediniz.
AÖF SINAV GEÇME NOTLARI
Harf Notu - Katsayısı
AA                4,00
AB                3,70
BA                3,30
BB                3,00
BC                2,70
CB                2,30
CC                2,00
CD                1,70
DC               1,30
DD               1,00
FF                0,00
AÖF 2016 harf notu hesaplama 
Not Aralığı – Harf Notu – Not Değeri
84 – 100__AA__4,00 (GEÇTİ)
77 – 83___AB__3,70 (GEÇTİ)
71 – 76___BA__3,30 (GEÇTİ)
66 – 70___BB__3,00 (GEÇTİ)
61 – 65___BC__2,70 (GEÇTİ)
56 – 60___CB__2,30 (GEÇTİ)
50 – 55___CC__2,00 (GEÇTİ)
46 – 49___CD__1,70 (ORTALAMAYA GÖRE)(UYARI)
40 – 45___DC__1,30 (ORTALAMAYA GÖRE)(UYARI)
33 – 39___DD__1,00 (ORTALAMAYA GÖRE)(UYARI)
0 – 32____FF__0,00 (KALDI)
Bu tabloya göre 33-49 arası ortalama getirdiğiniz derslerden koşullu olarak ortalama ile geçebiliyorsunuz. Bu ortalama ile geçmenin koşulu ise Bahar Dönemi ( 2.dönem ) sonunda Genel Not Ortalamanızı ( GNO ) 2.0 veya daha üzeri getirmenizdir. Eğer GNO”yu 2.0¨dan düşük getirirseniz koşullu geçtiğiniz derslerden de kalmış olursunuz. 32 ve aşağı aldığınız derslerden direk kalıyorsunuz. Bu FF ile kaldığınız dersleri bir sonraki yıl aynı dönemde tekrar görüyorsunuz.
Başarı Notu Harf Notu
95,00 – 100 AA
90,00 – 94,99 AB
86,00 – 89,99 BA
82,00 – 85,99 BB
78,00 – 81,99 BC
74,00 – 77,99 CB
70,00 – 73,99 CC
0 – 69,99 FF
Başarı notlarının hesabından sonra yapılması gereken öğrencilerin başarı notlarına göre o dersi geçip geçmediğinin belirlenmesi işlemidir. Diğer bir deyişle öğrencinin o dersten aldığı başarı notunun neyi ifade ettiğinin açıklanması yani harf notlarına dönüştürülmesi işlemidir. Merkezi açıköğretim ve uzaktan eğitim sistemiyle öğretim yapılan bölüm ve programlarda aşağıdaki harf notları kullanılmaktadır.
Bu harf notları ve harf notlarının anlamları şunlardır:
AA: Geçer CD: Koşullu Geçer
AB: Geçer DC: Koşullu Geçer
BA: Geçer DD: Koşullu Geçer
BB: Geçer FF: Tekrar
BC: Geçer
CB: Geçer
CC: Geçer
YT (Yeterli) ve YZ (Yetersiz) notları, ilgili Birim Yönetim Kurulunun kararı ve Sena-tonun onayıyla not ortalamalarına katılması uygun görülmeyen derslerde başarı-nın gösterilmesi için kullanılır. Böyle bir derste yeterli başarı gösteren öğrenciye YT, gösteremeyen öğrenciye YZ notu verilir.
EK (Eksik) notu, dersin gereklerini zamanında tamamlayamayan öğrenciye verilir. Bu notu alan öğrenci, eksiklerini bir sonraki dönemin başlamasından önce tamam-lamak zorundadır. Verilen süre içinde eksiklerini tamamlayan öğrenciye, yeni bir not verilir. Öğrencinin eksiğini tamamlamaması halinde, EK notu o ders için hangi harf notlarının kullanıldığına bağlı olarak FF veya YZ notuna dönüştürülür. EK notu, yerine yeni bir not belirlenene kadar not bildirimi belgelerinde gösterilir, daha sonra gösterilmez.
MU (Muaf) notu, dikey ve yatay geçiş ile gelen öğrencilerin önceki Yükseköğretim Kurumu'nda alıp başarmış olduğu ve ilgili Birimin Yönetim Kurulu'nca muaf tutul-ması uygun görülen dersler için verilir.KL (Kaldırıldı) notu, programdan kaldırılması ve karşılığı gösterilmemesi nedeniyle öğrencilerin sorumlu tutulmayacağı dersler için verilir.
SD (Sorumlu Değil) notu, yapılan ders intibakı sonucu öğrencinin sorumlu olma-yacağı dersler için verilir.
DV (Devam Ediyor) notu, bir dönemden uzun süreli bir dersin henüz tamamlan-madığı dönemin sonunda, derse devam etmekte olan öğrencilere verilir.DZ (Devamsız) notu, devam koşulunu sağlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğ-renciler dönem sonu değerlendirilmesine alınmazlar. DZ notu, FF veya YZ notu ile eşdeğerdir.
Açıköğretim Sisteminde 7/24 Çağrı Merkezi Hizmeti
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde öğrencilerin eşzamanlı olarak telefon aracılığıyla hizmet aldıkları önemli bir yapı olan çağrı merkezinde yeni bir uygulama başladı. Açıköğretim Sistemi Etkileşim Merkezi öğrencilerimize daha fazla yardımcı olabilmek için Mayıs 2016 tarihinden itibaren hafta içi - hafta sonu fark etmeksizin her gün 7/24 olarak hizmet vermeye devam edecektir.
Açıköğretim Sistemi ile ilgili bilgi almak için öğrencilerimiz Açıköğretim Sistemi Etkileşim Merkezini 0 850 200 46 10-19 (10 hat) ya da 444 10 26 numaralarını arayarak 7/24 bilgi alabilirler.
AÖF KAYIT EVRAKLARI NELER?

1. İnternet Başvuru Belgesi
“İnternet Başvuru Belgesi” http://kayit. anadolu. edu.tr adresinden yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız belgedir. İnternet başvuru belgesinde, başvuru yaptığınız öğrenim programı ile ilgili bilgiler olacaktır.1. İnternet Başvuru Belgesi
Bu belgeyi siyah tükenmez kalemle imzalayarak kayıt sırasında AÖF bürosuna teslim etmek zorundasınız.
2. Fotoğraflı – İmzalı Form
İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız “Fotoğraflı-İmzalı Form”a kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. Öğreniminiz
süresince kullanacağınız imzanızı, ayrılmış alandan taşmayacak şekilde SİYAH TÜKENMEZ KALEMLE atarak formu diğer kayıt belgeleriyle birlikte kayıt yaptıracağınız AÖF bürosuna teslim ediniz.
Sizlerden bu formla alınan fotoğraf ve imzanız, bilgi işlem ortamına aktarılacaktır. Bilgisayar kayıtlarındaki imzanız ile öğrencilik hizmeti almak için vereceğiniz dilekçenizdeki imzanızın aynı olması gerekmektedir.
3. Öğrenci Bilgi Formu
İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız “Öğrenci Bilgi Formu”na kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. “Öğrenci Bilgi Formu” AÖF büro personeli tarafından onaylanarak size geri verilecektir. Bu formu öğrenci kimlik kartınızı alıncaya kadar, öğrenci olduğunuzu kanıtlamak ve AÖF bürolarından öğrencilik hizmeti alabilmek için kullanacaksınız.
Öğrenci Bilgi Formu sınavlarda öğrenci kimlik kartı yerine geçmez.
4. Öğrenim Belgesi
Lise veya dengi okul mezunu olan adaylar, öğrenim belgelerinin AÖF bürosu veya mezun olduğu okul tarafından onaylanmış sureti ile kayıt yaptıracaklardır. Bunun dışında diğer resmî veya özel kuruluşlarca onaylanmış öğrenim belgelerinin suretiyle kayıt yapılmaz. Öğrenim belgesini AÖF bürosuna onaylatacak adaylar öğrenim belgesinin aslını ve fotokopisini
AÖF bürosuna götürmek zorundadırlar. Öğrenim belgesinin aslı görülmeden AÖF bürosunca "Aslının aynıdır." onayı yapılmaz. Öğrenim belgesini kaybedenler ise mezun oldukları okuldan alacakları “Diploma Bilgilerini İçeren Öğrenim
Belgesi"nin onaylı sureti ile kayıt yaptıracaklardır.Öğrenim belgesindeki kimlik bilgileri ile nüfus cüzdanınızdaki bilgilerin (ad, soyad, baba adı vs.) aynı olması gerekmektedir. Bu bilgilerinizde farklılık varsa bu farklılığa ait yasal belgenizi öğrenim belgenizle birlikte vermek zorundasınız(Evlilik nedeniyle soyadı değişenler hariç). Eğer öğrenim belgenizdeki bilgiler hatalı ise mezun olduğunuz okula başvurarak öğrenim belgenizin arkasına açıklama yaptırmanız gerekmektedir.
5. Fotoğraf
Dijital ortamdaki fotoğrafınızın "uygun bulunmaması halinde" sizden fotoğraf istenecektir. Kayıt için 4 (dört) adet 4,5x6 cm. boyutunda fotoğraf gereklidir.
6-Askerlik Durum Belgesi
Adaylar, internet başvurusunda beyan ettikleri askerlik durumuna göre Askerlik Durum Belgesi'ni AÖF bürolarına götürecek. (E-devlet'ten alınan durum belgesi de geçerli oluyor)
Kayıt için yatırılması gereken “Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı” ve “Öğretim Gideri” ödemeleri Vakıfbank şubelerinden, Vakıfbank İnternet Şubesinden, Vakıfbank ATM'lerinden, 444 0724 Vakıfbank Telefon Bankacılığından T.C. kimlik numarası ile yapılabilir. “Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı” ve “Öğretim Gideri”ödemeleri İnternet başvurusu tamamlanıp kayıt
için gerekli diğer belgeler hazırlandıktan sonra yapılmalıdır.Adaylar bankaya ödeme yaparken kayıt türü–bölüm/program belirterek ödemesini gerçekleştirmelidir (Örneğin, ÖSYS-Adalet; ÖSYS- Sosyoloji gibi). Bankaya yapılan ödeme sonunda alınan dekont üzerindeki kimlik bilgileri, ödeme miktarı ve kayıt türü-bölüm/program bilgileri mutlaka kontrol edilmelidir.
Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinden her ne sebeple olursa olsun kaydı silinenler ile programlardan mezun olanlar tekrar bu fakültelere yeni kayıt yaptırabilmek için, varsa kaydının silindiği veya mezun olduğu programa ait eski borçlarını ödemek zorundadırlar. Bu borçlarını ödemeden yeni kayıtları yapılmaz.
Banka dekontunu öğreniminiz süresince saklayınız. Dekont daha sonra Üniversite yetkililerince istenebilir.


EmoticonEmoticon